Ole Faber viser sit store
to-bindsværk med
kunstner-signaturer frem
hos Bruun Rasmussen


Bruun Rasmussen havde stillet et helt værelse til rådighed for Ole Faber.
Og flottere kunne omgivelserne ikke være.

Ole Faber havde fortalt, at han medbragte to Hula Hula-piger. Påklædningen var dog ikke Hula Hula.
Mødt op i bikini var de bange for at skræmme folk væk, fortalte de to humørfyldte piger, herover til
 venstre Gitte Linding, til højre Lise Lotte Nilsen, til daglig grafiske konsulenter på PE offset, som har
trykt de to bind. Ole Faber og Kasper Nielsen har klemt sig sammen med de friske damer.
Fotograferet mens de blev fotograferet af en anden fotograf.


Kasper Nielsen bød Ole Faber velkommen.


Det blev en underholdende snak om værket, som tog sin begyndelse helt tilbage i 1982. Så det har været længe undervejs.
Ole Faber er en god fortæller, ved kolossalt meget om branchen i sin egenskab af museumsdirektør gennem tre årtier.
Det startede med interesse for sølvmærker for siden at blive kunstner-signaturer. Omkring 20.000 er med i værket.


Jesper Bruun Rasmussen var forbi og ønskede til lykke. Hula Hula-pigerne kigger med.


Ole Faber signerer et solgt eksemplar.


Der var stor interesse for at kigge i bøgerne.

Jeg har penge nok, se selv, siger Alring.


Det er ikke bare berømthedernes signaturer, man kan finde i værket. Herover er det ifølge Guinness Rekordbog "Verdens mest produktive maler", Carl Alring. Han kaldte sig selv fidusmaler. Her fotograferet sammen med en nærgående dame på Kunst eller Fidus?-udstillingen på Sophienholm i 1982, året hvor Ole Faber gik i gang.

Kunstnyt.dk
25. november 2019